vrijdag 8 augustus 2014

Zuidwaarts naar Bornholm

Mooi veld aan boten. Op zee verder nog geen enkel schip te bekennen. 
Mooi windje ZO 9 knopen. Hoog aan de wind.
Rustig naar Bornholm. Zon, warm.
Bij het palaver om half 7 was t al warm. Het licht voelt als half 8. De zon komt hier al op om 5 uur, gaat onder om 21.00 uur.

In de ochtend met muziek in m'n oren op opbouw en op de rand van de kuip mijmeren, naar de vloot kijkend. Er vaart er telkens 1 in de baan van de zonneglans op het water. 

Aan de horizon vaag zichtbaar de grote vaart op weg naar o.a. Terneuzen, zie ik op de AIS. Shaula zeilt heerlijk. Geen windstroom tegen. 
Ik geniet van alle schepen om me heen.
Jules en Sivy zijn weer in slaap gevallen. Paul zit te lezen. Hoe zou het bij alle anderen gaan? Toch even de webcams aanzetten?! 
Gelukkig kan dat (nog :-)) niet.

Uurtje later tosti's met ketchup en koffie.  Prima lunchplek hier. Geen WiFi , maar ja dat is ook weer de nieuwe trend in horecaland.
Zo vreten we de mijlen weg, figuurlijk gesproken dan. 

In 1 streep varen we op het Deense eiland Bornholm af, de drukke scheepvaartroute passerend. 

Als ik in de afspeellijst van Sivy een bombastisch nummer uit Pirates of The Caribean opzet, "Barbossa is hungry", komt een perfect filmbeeld voor me: zo'n opname vanuit een helicopter die laag over onze vloot scheert. Daar komen we aan!

Met een spontane kadeborrel in Nexo sluiten we de perfecte zeildag. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten