dinsdag 19 augustus 2014

Jarig en verwaaid

Zondagavond 17 augustus, 21.30 uur - "OceanPeople OceanPeople, palaver .. " horen we vanaf de steiger voor de boot. Het miezert nog en de kuip is drijfnat. Ik doe snel m'n sokken uit en loop op blote voeten naar voren.
De hele groep staat op de steiger: zingen en een tot lampion verbouwd barleducpak aan een pikhaak en vrolijke gekleurde lampjes. Oranje vlaggetjeslijn  aan de boot geknoopt. Allemaal in zeilpak; ik op blote voeten naar de natte steiger . Eddy van de Windfall houdt een mooie toespraak. Morgen ben ik jarig en zijn we n dag op pad. Dat wist een aantal mensen en daarom doen ze het nu.
"Het Weervrouwtje krijgt een zonnebloem, behangen met blaadjes van geld. Een kaart met een zingende half ontblote mannelijke stripfiguur, met sixpack (de grap die in de haven van Hano is ontstaan).
Ik ben er beduusd van. Zo'n lieve groep mensen. De regen houdt even op en ik zie een ster aan de hemel. De wind is ook even weg.
Heerlijk! Oudjaar kon niet mooier afgesloten worden. 

Maandag 18 augustus. 
War doe je als je verwaaid ligt in Rendsburg en jarig bent?
Cadeautjes uitpakken en na de koffie en ontbijt op bed naar de trein: dagje Flensburg. Erg leuk stadje met mooi centrum. In de Rote Strasse met kleine steegjes en hofjes zit een bakkerij met koffiezaakje met de beste taarten van Duitsland, in het Blumenhof.
We kopen 2 extra paraplu's. Stortbuien en later op de middag ook een blauwe lucht met warme zonnestralen. 
Op het perron staan we weer gezellig samen met Safina, Polar Bear en Windfall voor de terugreis van drie kwartier naar onze bootjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten