maandag 4 juli 2016

Op m'n bezem

Ieder palaver start ik met een weerpraatje. De trend van de komende week en het weer van de dag.
Het vak van meteorologe is nog niet zo simpel.
In ons "dorp" is het ondertussen een publiek geheim dat ik iedere nacht op pad ga. Om precies te zijn: de lucht in op m'n bezem. Zo'n Adventure Cruise vergt nogal een heel geregel om alles goed te laten verlopen. Ik probeer isobaren in de juiste richting te duwen ten opzichte van elkaar. Ga de conFronTatie aan met de luchtmassa's. En drink een kopje thee bij de zon. Er zijn nachten waarin het niet zo soepeltjes verloopt en ik m'n handen vol heb. Dan schakel ik m'n lieftallige assistente in om de bezem te besturen. Ik zit in 2e positie en heb de handen vrij voor het nodige abracadabra-werk. 
Normaliter gaat dit in het diepste geheim, maar voor promotiedoeleinden heb ik de drone van de Novatrix nog 1 keer ingezet voor een mooie actiefoto.
Dus bij deze. En verder, stilletjes doorvertellen, anders werken mijn geheime krachten niet meer. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten