zaterdag 1 augustus 2015

Een gouden dag

Woensdag 29 juli. Concarneau, Zuid-Bretagne.

Het bestaat ook deze zomer: fantastisch zeilen in de zon!
Een prachtige zeildag start vroeg met een gouden randje om het wolkje voor de zon. We kijken dan al uit vanaf het water op de rotsen bij Camaret-sur-Mer. Drie uur hebben we om de stroom mee te hebben naar en in de Raz de Sein. Met deze fijne Noordenwind 3-4 Bft lukt dat prima. De lucht is blauw. Zeilpak aan en pet op, tegen de ochtendkou. We vlinderen zuidwaarts, de vishengel wordt gemonteerd en we wachten rustig de eventuele vangst af. Het is zo mooi, het gaat zo rustig qua bewegingen, dat Paul (en ik tegelijkertijd) oppert om foto's en een filmpje vanuit de mast te maken, met de nieuwe GoPro aanwinst van Jules. Zullen we het doen?! Paul staat al met alle attributen in de kuip. Jules liert hem de mast in tot de eerste zaling. Onze fotograaf gaat aan het werk. Als ik hem even later laat zakken, wil hij ook nog alsof hij in trapeze staat naast de boot filmen. Van mij mag deze fraaie beelden opleverende actie nu stoppen...
Ik zal proberen het filmpje ergens te uploaden. Je hoort van me!
Om 15.00 tijdens het marifoonrondje zie ik ineens een bende dolfijnen rond de boot. Een cadeautje!! Weer schitterende filmpjes erbij. En vooral ook zelf kijken en genieten. Jules weer niet hoe snel hij zijn hendel moet indraaien. Hij wil geen dolfijn vangen. 
Drie kwartier blijven ze spelen bij de Shaula. Daarna gaan ze onze achterburen langs.
De havenmeester in Concarneau komt iedereen tegemoet in zijn rib en wijst ons het lange, voor ons gereserveerde, ponton. Heerlijk, met uitzicht op de oude ommuurde stad. En de baai met het Cruiseschip The World.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten