zondag 18 juni 2017

Fécamp



Vanmorgen om 08.30 uur stonden we weer bovenaan de steiger om met het OceanPeople (hard)loopgroepje van start te gaan. De groep groeit, de bemanning van de Opika was er ook bij.
Iedereen liep gewoon lekker z'n eigen tempo. Peppino en ik zijn naar het volgende dorpje Grainval gelopen. Steile klim de stad uit en langs de graanvelden terug.
Prachtige oude villa's en landhuizen langs de kant en in de verte de haven. Ik hou er niet van om te pauzeren als ik hardloop, maar het is hier zo mooi. Terug bij de haven zit ik op dik 9 km. Dan nog even de boulevard op en neer om de 10 vol te maken. Ook mooi met alle bedrijvigheid van de badplaats en de krijtrotsen op de achtergrond.
Vanmiddag gepland om naar het Musée de Benedictine te gaan, schijnt heel mooi te zijn. Onderweg belde George dat er veel (zee)water in de Tradewinds staat. Das niet fijn dus ik mee op zoek naar het lek. Viel nog niet mee om te vinden: niet de motor, generator, doorvoeren of glans, wat dan? Uiteindelijk bleek 1 van de pompen van de watermaker hevig te lekken. Oké! Opgelost, droogmaken en in NederlAn komt de pomp wel weer.
Morgen naar St.Vaast, aan de overzijde van de Seinebaai, flinke dag varen.
Ook weer fijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten